CZĘŚCI DO LUBLINA, POLSKIEGO SAMOCHODU DOSTAWCZEGO LAT 90

CZĘŚCI DO LUBLINA, POLSKIEGO SAMOCHODU DOSTAWCZEGO LAT 90

Polska od lat powojennych cierpiała na chroniczny brak odpowiedniej ilości pojazdów transportowych. Były one konieczne do odbudowy zniszczonego kraju, a następnie do prawidłowego funkcjonowania centralnie sterowanej gospodarki. W zasadzie od początku istnienia PRL próbowano tworzyć pojazdy zdolne do ściśle określonych zadań. Po przemianach politycznych, społecznych i ekonomicznych w 1989 roku zapotrzebowanie na pojazdy transportowe nie zmalało. Stare konstrukcje, często wywodzące sie z projektów radzieckich, kończyły już w tym czasie swoje najlepsze lata. Potrzeba nowego pojazdu dostawczego spowodowała stworzenie Lublina.

POCZĄTEK HISTORII…

Wszystko zaczęło się 7 listopada 1951 roku. W tym dniu założono Fabrykę Samochodów Ciężarowych w Lublinie. Była to jedna z największych fabryk tego typu w kraju. Z racji swych rozmiarów wpłynęła ona na architekturę miasta. Brano ją pod uwagę przy wyznaczaniu tras komunikacji miejskiej, a także wybudowano osiedla mieszkalne dla pracowników. Decyzję o utowrzeniu zakładu podjęto w 1948 roku. Przygotowania do otwarcia trwały 3 lata. W tym czasie odbudowano przedwojenne hale produkcyjne firmy Lilpop, Rau i Loewenstein, zbudowano nowe budynki produkcyjne oraz wyszkolono pracowników na terenie ZSRR. Początkowo produkcja była w pełni uzależniona od dostaw części ze wschodu. Stopniowo zakład stawał się coraz bardziej autonomiczny.

LUBLIN - SAMOCHÓD MAŁYCH I ŚREDNICH PRZEDSIĘBIORSTW

Przez cały okres PRLU firma produkowała żuki. W 1993 roku wprowadzono do produkcji kolejny model samochodu dostawczego - Lublin. Nie osiągnął on sukcesu za granicą, ponieważ był konstruowany z polskich części. Brak sieci ich dystrybucji uniemożliwił ekspansję tego pojazdu poza Polską. Lublin był symbol polskiego kapitalizmu lat 90. Mali i średni przedsiębiorcy używali go na co dzień. Z powodu braku środków finansowych był dobrą i tanią alternatywą wobec zagranicznych pojazdów. W 1995 roku FSC zpostała wykupiona przez zagraniczną firme Daewoo. Rozpoczęto składanie tego pojazdu na terenie Czech. Produkcję w Polsce też kontynuowano, a w 1997 roku wprowadzono pierwsza zmodyfikowaną wersję pod nazwą Lublin II, w 1999 kolejną - Lublin III. Kłopoty finansowe fabryki miały swoje odzwierciedlenie w zakłóceniach produkcji i zmianie właścicieli. Między 2001, a 2002 rokiem produkcja została czasowo wstrzymana. To samo wydarzyło się między 2003, a 2004 rokiem. W wyniku kolejnych przejęć kontynuowano produkcją do 2007 roku, kiedy to upadłość ogłosiła firma Intrall.

CZĘŚCI DZIŚ

Mimo iż od wyjechania z fabryki pierwszego Lublina minęły 22 lata, nadal są w użyciu. Sprawdzają sie w małym biznesie przy ograniczonych środkach finansowych przedsiębiorstwa. Warto dbać o ich kondycję, by nie zawiodły i mogły długo służyć swoim właścicielom. Stała kontrola ich stanu technicznego może uchronić przed nieplanowanymi wydatkami. Są to samochody podatne na korozję więc wymiana niektórych podzespołów może być konieczna do utrzymania Lublina w stanie używalności. Spółka Behamot prowadzi sprzedaż hurtową i detaliczną cześci zamiennych do samochodów Lublin. Jeśli Twój pojazd potrzebuje wymiany jakiś elementów na pewno znajdziesz je u nas. Zapraszamy do naszego sklepu firmowego w Krakowie.


Tagi:
tag1

PARTNERZY

Nasza firma stale się rozwija dlatego zapraszamy do współpracy nowych-pewnych partnerów biznesowych.

O JAKOŚĆ TOWARÓW ORAZ USŁUG DBAMY DOBIERAJĄC ODPOWIEDNICH PARTNERÓW:

&

ZNAJDŹ NAS